30 dec. 2013

Krishnamurti: Conversaţii cu dr. Allan W. Anderson -
Partea a XV-a


„Unui om îi este frică să gândească diferit de ceea ce susţin liderii săi, fiindcă şi-ar putea pierde slujba, ar putea fi ostracizat, excomunicat sau trimis într-un lagăr de concentrare. Ne supunem autorităţii fiindcă avem, cu toţii, această dorinţă lăuntrică de a fi în siguranţă, acest îndemn către securitate personală. Atât timp cât dorim să avem siguranţa posesiunilor noastre, a puterii noastre, a gândurilor noastre, atunci trebuie să existe o autoritate, pe care trebuie să o urmăm; şi în asta zace sămânţa răului, fiindcă va conduce, invariabil, la exploatarea omului de către om. Cel care poate afla, realmente, care este adevărul, ce anume înseamnă Dumnezeu, acela nu se poate supune nici unei autorităţi, fie că e vorba de o carte, de un guvern, de o imagine sau de un preot; el trebuie să fie complet liber de toate acelea. Acest lucru este foarte dificil, pentru majoritatea dintre noi, fiindcă înseamnă să fii nesigur, să fii complet singur, căutând, bâjbâind, nefiind niciodată satisfăcut, necăutând niciodată succesul. Dar, dacă experimentăm cu seriozitate aşa ceva, atunci cred că vom descoperi că nici nu se mai pune problema creării sau respectării vreunei autorităţi, fiindcă începe să se manifeste altceva, care nu mai este o simplă declaraţie verbală, ci o realitate efectivă. Omul care-şi pune întrebări, fără încetare, care nu se supune nici unei autorităţi, care nu urmează preceptele nici unei tradiţii, nici unei cărţi sau ale nici unui dascăl, devine o lumină pentru el însuşi.”

J. Krishnamurti (1895-1986),
Hamburg, 1956,Talk 2

Krishnamurti despre religie şi autoritate (partea I) !

18 comentarii:

  1. Va multumesc tare tare mult,sunt foarte interesat de aceste dialoguri cu Jiddu Krishnamurti,Sarbatori Fericite,sa va de a D zeu multa sanate!!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Minunat material!
    N'as putea sa nu ma plec cu respect si recunostinta in fata muncii la care te'ai supus in acest 2013.
    Mare bine le'ai facut oamenilor, prin seriozitate, dedicatie si ..pana la urma dragoste de adevar.

    Mi'ar placea sa'mi poti primi dorinta de' a avea parte de un 2014 atat de fericit precum merita un adevarat cautator de adevar cum te'ai dovedit tu a fi.

    Cu prietenie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa speram ca vor veni vremuri mai bune pentru toata lumea draga prietene. Multumesc pentru gandurile tale bune. Ma apropii de finalul acestei serii si sper sa descopar alta, chiar mai reusita decat asta. La multi ani !

      Ștergere
  3. Va multumesc pentru toate aceste traduceri cu J. Krishnamurti!
    Va doresc un An Nou, cu multa sanatate, fericire si multe bucurii!
    La multi ani!

    RăspundețiȘtergere
  4. Minunata treaba ai facut Matt. Da-o inainte tot asa pe calea adevarului luminat.
    Multumim din suflet!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si nu m-am oprit inca, desi am redus nitel ritmul. Cu placere !

      Ștergere
  5. Multumesc ptr tot ce ai scris in acest an, am urmarit cu atentie pentru ca am avut ce :) La multi ani fericiti :)
    Catalina

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc,
    La Multi ani !
    cu stima
    anonima semnata Marian Vlad

    RăspundețiȘtergere
  7. o dau anonima si o semnez .. LA MULTI ANI MATT !
    semnat AYAN ! PS. te-am urmarit dar fara comentarii..tine-o tot asa cat mai poti !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La multi ani Ayan ! Ma gandeam eu ca n-ai disparut. Voi continua fireste sa traduc filme.

      Ștergere
  8. L-am ascultat / citit pe Krishnamurti de mii de ori, insa niciodata nu mi-am putut imagina cum ar suna cuvintele lui in limba romana. Felicitari pentru traduceri! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru felicitari. Inca mai sper ca voi ajunge sa traduc si una dintre cartile lui, dar, pana atunci, voi mai traduce si alte serii de filme.

      Ștergere
    2. Matt, ma bucur, sincer, ca faci asta.

      Ștergere
    3. Multumesc Edda ! Chiar imi face placere sa-l traduc pe JK.

      Ștergere

Deși, inițial, am activat această fereastră numai din considerente anti spam, mă văd nevoit să fac unele precizări pentru cei care nu înțeleg subtilitatea noțiunii de moderare online. Mai bine zis, fiindcă este un site personal, nu poate exista nici dreptul la replică, nici cel de a comenta pe site-ul meu. Ambele sunt simple privilegii, acordate, temporar, celor care apreciază faptul că primesc, pe gratis, ceva foarte muncit și, mai ales, celor care nu folosesc un limbaj agresiv sau suburban sau care nu bat câmpii pe lângă subiect, fără a fi în temă cu postările anterioare ale site-ului. Iar comentariu înseamnă câteva fraze, nu o altă postare. De asemenea, nici comentariile la comentariul altui comentariu nu vor fi acceptate. Polemizați unde doriți, dar nu aici. Tot ceea ce nu corespunde acestor criterii va fi șters fără ezitare. Vă mulțumesc pentru înțelegere !